Det här blev precis som jag ville att det skulle fungera. Vi är mycket nöjda! Patrik Ekestein, Hyllteknik

En sökning i WordPress som träffar för mycket? Ja, det var problemet som Hyllteknik hade när de kom till oss. Kunderna sökte efter “trähylla” och fick upp alla möjliga resultat som hade trähylla i beskrivningen, men missade andra produkter som kanske hette något som inte hade med just “trähylla” att göra - men ändå borde visas i sökningen.

Det blir ju förstås ett problem när kunderna söker efter produkter och får upp en massa tillbehör och irrelevanta träffar. Problemet var så stort att Hyllteknik hade valt att stänga av sökfunktionen helt och hållet.

Men - problem är till för att lösas!

Vad gjorde vi?

  • Förfinade sökningen så den bara matchade produkternas namn, kategori och ett extra sökordsfält som vi lade till.

  • Lade till ‘negativa sökord’ som låter Hyllteknik tala om sökord som produkten absolut inte ska visas på.

Hade redan en designbyrå

I många fall har våra kunder redan någon som arbetar med marknadsföringen - och det är ofta dessa som har byggt webbplatsen åt kunden. Det går ofta ganska bra ända tills det dyker upp lite mer svårlösta tekniska utmaningar.

Hyllteknik hade redan en designbyrå, så Standout hoppade in som en ren programmeringspartner och löste problemet.

Du är väl med på VIP-listan?

Om du vill ha koll på nyheter inom webbdesign och vara bland de första som hör om våra nya projekt ska du såklart göra som hundratals andra designers och företagare - gå med i vår VIP-lista.