Mark Zuckerberg

Igår meddelade Mark Zuckerberg att Facebook lanserar en ny renare design på sitt nyhetsflöde, och mycket av det vi kommer att se är en mobil-inspirerad design där trenden lutar åt enklare navigation och större bilder. Facebook har förstått att fler och fler personer loggar in via olika enheter, och de vill ge en likartad upplevelse oavsett om du loggar in via mobilen, läsplattan eller din dator.

Förändringarna kommer också att ge användarna mer kontroll över vad som visas på deras nyhetsflöde och det ska vara enkelt att byta mellan olika typer av information, t.ex. senaste poster, bilder, events och mycket mer.

Redan igår började några få användare redan se förändringen i sitt nyhetsflöde, men det kommer att ta ett par veckor innan vi alla har fått ta del av den nya designen. Vill du inte vänta, så kan också du skriva upp dig på deras väntelista på facebook.com/newsfeed.

Låt oss gärna veta vad ni tycker om denna förändring.

Du är väl med på VIP-listan?

Om du vill ha koll på nyheter inom webbdesign och vara bland de första som hör om våra nya projekt ska du såklart göra som hundratals andra designers och företagare - gå med i vår VIP-lista.