Vad är den verkliga nyttan av epostmarknadsföring när många företag, kollegor och partners säger att de går mer och mer över till sociala medier?

Epostmarknadsföring och sociala medier är båda dynamiska vapen i den digitala marknadsföringsarsenalen. Båda medier är unika i deras fördelar och de delar verkligen makten att engagera kunder och prospekts för de flesta företag. Mycket av konversationen idag baseras på vilket medium som är bättre och hur sociala medier påverkar epostmarknadsföring. Men verkligheten säger något annat.

ROI från epostmarknadsföring slår alla andra plattformar, och det är lätt att mäta hur lyckad din epostkampanj är. Nyckelbenet i epostmarknadsföring är att det generar intäkter på ett målinriktat och mätbart sätt. Det finns tre gånger så många epostkonton som användare på Twitter och Facebook tillsammans, och studier visar att epostmarknadsföring konverterar mycket bättre än både SEO och sociala medier.

Hemligheten är dock att använda alla kanaler i din marknadsföringstrategi. Alldeles för ofta ser företag digital marknadsföring som separata silos, istället för att fokusera på helheten och hur kunden kan se och integrera med varumärket. Detta är saker som kan skada dig och hindra kundens upplevelse.

I bloggen framöver kommer vi prata om olika saker som man bör tänka på för att få ut det mesta av sin epostmarknadsföring, så håll utkik.

Intressant infographics från www.emailcritic.com nedan.

Värdet av epost

 

Du är väl med på VIP-listan?

Om du vill ha koll på nyheter inom webbdesign och vara bland de första som hör om våra nya projekt ska du såklart göra som hundratals andra designers och företagare - gå med i vår VIP-lista.